Dystans158.73 km Czas09:10 Vśrednia17.32 km/h Podjazdy1178 m
Tour de Bohemia, dzień 2: Czechy zadbane i zaniedbane

Przebieg trasy obfitował w zakosy, bo starałem się jechać od atrakcji do atrakcji oraz korzystać z wyznaczonych tras rowerowych. Miejsca ładne i bardzo urokliwe przeplatały się z miejscami zaniedbanymi, czy wręcz slumsami (Josefov). Jechałem nawet trochę wzdłuż Łaby (~40 km) w stronę miasta Dvur Kralove, wyłącznie wyznaczonym szlakiem dla rowerzystów. Było jeszcze kilka innych, bardzo przyjemnych odcinków, które pokonywałem według wskazówek znakomitego Cykloatlasu Česko (jakieś 60-70 km łącznie - czysta przyjemność). Potem było już tylko pokonywanie kolejnych garbów w poszukiwaniu noclegu, który znalazłem tuż przy drodze, pod osłoną tarnin.

Wrażenia:
- sporo zaniedbanych miejsc, w tym całych miast, z Józefowem na czele
- brak atrakcji która zrzuciła by mnie na kolana z siodełka roweru
- sporo fatalnych bocznych dróg
+ spójność architektoniczna miasta Józefów (znakomicie zachowane miasto-twierdza)
+ rynek w mieście Hradec Kralove, ogród różany przy pałacu w Častolovicach, położenie miasteczka Opoczno i wsi Kuks (z widokiem na zamek)
+ bardzo przyjemnie zaprojektowana trasa dla rowerzystów z Trzebechowic przez Hradec Kralove aż po Jaromierz.

Opoczno

Častolovice - zamek i piękny ogród różany

Hradec Kralove. Rynek piękny, potężny i wrzecionowaty, ale poza tym niewiele więcej. Widać typową dla Czech dominację rowerów krosowych i i mtb.

Piękno i straszno Józefowa

Kuks

Tak pięknie, że brak słów... w drodze na Hořice.

Svianice - Kostelec nad Orlici - Castolovice - Rychnov - Opoczno - Trzebechowice - Hradec Kralove - Józefów - Kuks - Dvur Kralove - Horzice - Liskovice (zarośla przy drodze na Liskovice: 265 km trasy mapowej)