Lipiec, 2023

Dzień Rammsteina

Oj działo się w Chorzowie: dwa koncerty z rzędu. No i dla mnie nerwowy czas ostatnich zakupów i pakowania na kolejną wyprawę kolejowo-rowerową po Mitteleuropie.
Dystans114.82 km Czas05:17 Vśrednia21.73 km/h Podjazdy1050 m
Z Krasic przez Siewierz
Kategoria >100 km, Krasice

Odwrót przebiegał przez Jurę Olsztyńską w kierunku na Koziegłówki. Przed Siewierzem ujawniły się problemy z pedałem, który w pośpiechu krzywo dokręciłem. To były nowiutkie pedały, w efekcie zajechałem gwint w korbie i skończyło się na wizycie w serwisie rowerowym w Siewierzu. Wizyta była bardzo udana, bo z nowych platform jestem bardzo zadowolony. W pobliżu zamku siewierskiego trwał - nawet dość malowniczy - jarmark średniowieczny. Ja zaś - podbudowany sprawnym sprzętem - zapuściłem się jeszcze daleko w głąb Płaskowyżu i zawitałem nawet na Dziewiczą Górę. To miał być ostatni test przed wyjazdem na kolejny Tour de Reich.

Dupnica i okolica

Widok na Góry Sokole

Koziegłówki

Siewierz

Toporowice

Szybki powrót do Krasic
Kategoria >100 km, Krasice

Przez Poraj, Choroń, Przybynów...
Zachwyca mnie po drodze traktowanie dróg rowerowych jako skrótów dla autek lub parkingów. Polskie, endemiczne warcholstwo w pełnym rozkwicie. Smaruj chłopa miodem...

Strąków

Droga na Cynków

Chorońskie klimaty

Krasawa - miejsce licznych obserwacji kierowców, którzy nienawidzą rowerzystów poza "scieżkami rowerowymi" pod warunkiem, że akurat droga dla autek nie jest szutrowa, a dla rowerów asfaltowa, wtedy wręcz odwrotnie: nie mają nic przeciw unikaniu gorszej nawierzchni i nanoszeniu na asfalt łach grubego szutru.

Zalew we wsi Zawada

Powrót z jurajskich wakacji
Kategoria Krasice

Po drodze dość tradycyjne oberwanie chmury, tym razem w Zrębicach, a nie jak zwykle w Suliszowicach... Wieszczyła mi taki bieg wydarzeń pewna miejscowa i cóż, miała rację, prognozy ignorują specyfikę garbu jurajskiego, który potrafi przyciągać pokaźne ulewy.

Piotrków Trybunalski

Wielki zawód. Nie dość, że drogi w powiecie piotrkowskim mają często koszmarne nawierzchnie, a pieniądze znikają tu jak ofiary Trynkiewicza (najsławniejszego obywatela Piotrkowa), to jeszcze wszędzie napisy sławiące ŁKS... Mi była tak zniesmaczona Piotrkowem, że uciekliśmy wcześniejszym pociągiem i jedliśmy byle co blisko dworca. Na rynku trwały jakieś harce i wiejskie festyny, więc nie dało się w spokoju kontemplować nawet tej najładniejszej w Piotrkowie przestrzeni. Wracaliśmy na zakończenie dnia z Rzerzęczyc do Krasic, rzecz jasna na rowerach.

Pieńki Szczekockie - ulubione nasze miejsce wypoczynkowe

Pod Radomskiem

Place zabaw w Gminie Kleszczów...

Parzniewice, dwór

Ładny dawny park dworski

Ogród Botaniczny w Piotrkowie

Piotrków - starówka

Włoszczowa i okolice Olsztyna
Kategoria Krasice, w towarzystwie

Główną atrakcja było lokalne ognisko cywilizacji - Włoszczowa. Na Malutkiej Mi wrażenie zrobiła legendarna stacja Włoszczowa Północ i czynne kasy... Ogólnie pomnik skutecznego lobbingu Przemysława Gosiewskiego ma się dobrze, służąc mieszkańcom okolicy i tradycyjnie ciesząc się wcale niemałym zainteresowaniem podróżnych.
W drodze powrotnej wysiedliśmy w... Turowie, żeby jeszcze trochę pojeździć i zrobić zakupy w olsztyńskiej Biedrze.

Pilica i okolica, czyli Natura2000

Panny w Dąbrowie Zielonej

Zalew Klekot. Nie tylko mnie się tu podobało :)

Sowy Włoszczowy... na rynku

Gór Towarnich zabraknąć nie mogło...

Dystans117.48 km Czas06:49 Vśrednia17.23 km/h VMAX42.53 km/h Podjazdy491 m
Wielka Dziura z Malutką Mi

Z tego wypadu zapamiętałem głównie przedzieranie się przez nadwarciańskie piaszczyste sośniny do Brzeźnicy oraz triumfalny przejazd gminą Kleszczów. Jakże przyjemnie było tu wrócić po latach i pokazać najbogatszą gminę komuś innemu. W Gomunicach skorzystaliśmy z gastronomii i wsiedliśmy w pociąg do Rudnik.

Sama Wielka Dziura mocno zarosła, aż przykro mi się zrobiło. Kilkanaście lat a krajobraz nie do poznania...

Pieńki Szczepockie

Gdzieś w Łęgu chyba (albo Jankowicach?)

Nowa Brzeźnica

Kopalnia Bełchatów

Kleszczów

Powrót z Rudnik do Krasic też na rowerach (19,65 km). Okraszony wizytą w kamieniołomie.

Krasice i okolice
Kategoria Krasice

Tylko do Mstowa, Kłobukowic i Łuszczyna, bo co chwilę siąpił deszczyk. Reszte dnia spędziłem z Konradem Lorenzem i pieleniem warzywnika.
Dystans60.36 km Czas03:27 Vśrednia17.50 km/h VMAX42.21 km/h Podjazdy381 m
Dookoła Złotego Potoku
Kategoria Krasice, w towarzystwie

Przejażdżka w towarzystwie. Ciekawa rozmowa ze zbieraczem kurek w Lasach Złotopotockich oraz możliwość obserwowania sympatycznych motocyklistów, którzy na widok zerkających pożądliwie na ich rumaki dzieci z Ukrainy rzucili się by je powsadzać na siodła i zrobić im pamiątkowe fotki. Tak niewiele trzeba by sprawić radość i dać pamiątkę do końca życia.

Leśnictwo Ostrów

Gorzków Stary zawsze na propsie

Motocyklowe emocje w Złotym Potoku

Racuchy krasickie

Dystans104.03 km Czas05:39 Vśrednia18.41 km/h VMAX59.61 km/h Podjazdy867 m
Północna Jura
Kategoria >100 km, Krasice

Najpierw łąkowo, potem leśnie a na końcu wzgórzyście i skałkowo. Zarośnięte były chwastem i kwieciem trasy w Górach Gorzkowskich i odkryłem też trochę nowych stanowisk macierzanki piaskowej.