Dystans81.61 km Czas04:13 Vśrednia19.35 km/h VMAX39.84 km/h Podjazdy464 m
Dookoła Pojezierza Dąbrowskiego
Kategoria blisko domu

Wstałem o 7. Jeszcze padało. Przeczekałem więc aż przeschną drogi i pojechałem. Przekonała mnie bardzo dobra jakość powietrza i prognozowane rozpogodzenie. Słońca starczyło na 1.5 h. Na szczęście etap słoneczny przypadł na Pogorie. Dął silny wiatr z zachodu, postanowiłem z Trzebiesławic zaatakować Siewierz, ale na wzgórku za zabudowaniami ujrzałem powałę ciężkich chmur. Zrezygnowałem. Do końca wycieczki było już pochmurno (ale też ciepło, na poziomie 6-7 stopni). Nad Pogoriami spokojnie. Żadnych rolkarzy, dwóch biegaczy i garstka rowerzystów. W Maczkach dwukrotnie przyblokowały mnie szlabany. Wykorzystałem tę okoliczność by trochę "pooorbitować". Do celu w Jaworznie dotarłem przed zmierzchem. Jedyny posiłek, wsparty herbatą z termosa, spożywałem na ławeczce przed plebanią w DG Ujejscu :)
Ciekawostka: była to moja jubileuszowa 300. aktywność (wycieczka rowerowa) w tym roku. Dotychczasowy rekord wynosił 295 aktywności.

Grudniowy targ pode zamkiem w Będzinie