Dystans169.35 km Czas08:23 Vśrednia20.20 km/h VMAX48.13 km/h Podjazdy1030 m
Olsztyn

Udało mi się zebrać o 6 rano. Było bardzo przyjemnie (temp. 16,3 stopnia) jeśli idzie o termikę. Wiatr jeszcze nie szalał (dopiero od 8, gdy dotarłem pod Cynków). W Cynkowie prawdziwy duch dożynkowej rywalizacji. Straciłem sporo czasu bo co drugi gospodarz wymyślał kapitalne scenki rodzajowe (a ja te scenki fotografowałem). W Koziegłowach trafiłem drugi bonus: otwarty kościół! Po raz ostatni byłem w nim w 1999 roku... (przy okazji pierwszej setki zrobionej na rowerze). Zachwyciły mnie wtedy gotyckie polichromie w prezbiterium i po kilkunastu próbach - na przestrzeni niemal 20 lat! - znów udało mi się trafić na otwarty kościół przed mszą.

Śniadanie zjadłem dopiero na rynku w Olsztynie. Testowałem różne warianty (żółty rowerowy okazał się piaskownicą) by ominąć podjazd na Choroń i Biskupice (planuję rajd szkolny w te okolice). Powrót już w miarę normalnie tj. przez Kamienicę Polską i Woźniki. W Maciejkowicach droga zalana wodą i wielkie kałuże. Na moim osiedlu podobnie. Mnie jednak deszcz nawet nie drasnął :)

Już niewiele po 7 rano opuszczałem Sączów, zmierzając na Ożarowice

Wreszcie we wnętrzu koziegłowskiej fary (gotycka polichromia)