Dystans136.70 km Czas06:28 Vśrednia21.14 km/h VMAX63.03 km/h Podjazdy1063 m
Pilica

Powrót z Jaworzna do domu przez Pilicę, Smoleń i Ogrodzieniec. Wyjechałem dopiero przed 11., było pochmurno, ale ciepło. Od 14. pojawiło się słońce i zrobiło się bardzo wiosennie. W Kwaśniowie odnalazłem wieżę "rycerską" z XVI w. Niestety właściciel był "na posterunku" więc zdjęć nie robiłem - zresztą nie było za bardzo czego. Tuż obok obiektu zaparkowane były jakieś furgonetki.

Na zjeździe ze Złożeńca dzięki nowemu asfaltowi i jednocześnie całkowicie pustej drodze (pierwszy raz taka zbieżność mi się trafiła!) ustanowiłem tegoroczny rekord szybkości na przywoitym poziomie 63 km/h. Na wąskiej drodze do Smolenia (w zasadzie przy tej drodze) wycinka.

W Smoleniu autentyczny cyrk - pani z budki biletowo-parkingowej wybiegała informować turystów, że wstęp w okolice zamku jest płatny... Pomyśleć, że w latach 90. to było magiczne miejsce :( W 2002 r. gdy byłem tu z kolegą pierwszy raz na rowerze była tu cisza i spokój. Jeszcze w 2011 organizowałem tu rajd rowerowy z ogniskiem i kiełbaskami. Było, minęło...
W Pilicy sennie, odwiedziłem kościół i pałac. Dalej jechałem tradycyjnie przez Wolę Kocikową i asfaltem do Ogrodzieńca. Tu poczułem siłę wiatru. Od Pilicy jechałem z silnym wiatrem w twarz i na wierzchowinie potrafił ten huragan dać popalić...

W samym Ogrodziencu spokojniej niż w Smoleniu. Nieliczni turyści narzekali, że budy psują kraobraz. Rodzi się chyba jakaś świadomość! Budy zresztą zamknięte ( z kilkoma wyjątkami). Armagedon nastąpi tu w maju...

Końcówka trasy bez przygód, ale przykra. Pod silny wiatr, z upierdliwym ruchem samochodów na drodze nr 796. Skusiłem się jeszcze na wjazd na Dorotkę. Snuły się tamże jakieś grupy nastolatków wyglądające na odcięte od smartfonów, znaczy osowiałe i smutne. Widoczność znakomita: zarys gór. Dopiero stąd - przez Przełajkę - obrałem kierunek na chatę.