Dystans177.79 km Czas07:46 Vśrednia22.89 km/h VMAX44.83 km/h Podjazdy763 m
Międzybórz i dach Wielkopolski

Trasa: Chorzów - PKP - Wieluń - Walichnowy - Sokolniki - Galewice - Doruchów - Ostrzeszów - Myślniew - Pawłów - Międzybórz - Mąkoszoszyce - Marcinki - Kobyla Góra (Góra Krzyża) 284 - Bralin - Łęka Mroczeńska - Laski - Krzywiczyny - Wołczyn - Kluczbork - PKP - Chorzów
/10 nowych gmin

Jaki dzień był, każdy widział. Zapomniałem wszakże olejku i spaliło mnie silne wiosenne słońce bezlitośnie, znaczy obscenicznie. Poza słońcem stałym towarzyszem podróży był rzepak i jego kontrowersyjna woń. Czmychało przede mną mrowie pliszek a na poboczu żółciły się mniszki a nawet nieśmiałe jeszcze maki.
  Pierwszych wrażeń dostarczyła jazda pociagiem: student jadący z Katowic do Zabrza pociągiem na Lubliniec (procenty szkodzą), licealiści z Kalet co utknęli w przedziale bagażowym wraz z moim rowerem (lekko podchmieleni - na wesoło), gdy zatrzasnęli nieszcześliwie drzwi uaktywniając zapadkę (i zamykając się w pułapce), wreszcie konduktor na odcinku Tarn. Góry - Wieluń, co nie pofatygował się po dopłatę, w efekcie czego całą trasę przebyłem za niecałe 3 zł. Kocham kolej!
  Reszta trasy była już standardowa, bez nadzwyczajnych przygód nie licząc Krzywiczyn, "miejscowy" nie mógł znieść że zdjęcia kościoła robiłem z "jego" nieużytku". Swym sopranowym głosikiem wydzierał się zatem co tam robiłem. Powstrzymałem się od złosliwej odpowiedzi, że kupę (widział, że robiłem fotkę).

Największy zabytek gminy Galewice - dwór z odnowionym parkiem

Ostrzeszów - wylot z rynku ulicy Sikorskiego

Międzybórz - kościół ewangelicki "na rynku". Rynek oczywiście tylko z nazwy, pobliska Twardogóra jako miasto jest znacznie ciekawsza...

Najwyższy punkt Wielkopolski (po prawej)

Tuż "pod szczytem" Kobylej Góry

"Kościół na Pólku" w Bralinie

Pokaźny gabarytowo pałac w Mroczeniu (to tylko część budowli)

Ładny pałac w Laskach (gmina Trzcinica)

Rzepak udawał słoneczniki, słońce Prowansję a ja van Gogha :)